Ridning - Daisy

Heej!
 
Ridningen idag gick faktiskt riktigt bra. Speciellt i slutet. :)
 
Vi skulle fatta galopp på hörnlinjen och sedan galoppera tills den delen av ridhuset vi red på tog slut. Vi fattade från både trav och skritt, och Daisy var jätteduktig. Hon blev lång i början då jag inte gav henne tillräckligt mycket stöd på yttertygeln, men när jag vant mig vid att göra det blev hon jättefin. Daisy är ganska stark, så det gäller att inte släppa på tygeln, för då blir hon lång direkt. Man måste också plocka mycket med innertygeln.

I slutet jobbade vi på volterna med ställningen. Det gjorde vi förra lektionen också, och då fick jag ju höra av min ridlärare att jag inte tog tag i yttertygel tillräckligt mycket. Denna lektion var jag väldigt noga och det lönade sig mycket kan jag säga. Hon kortade upp sig och halsen blev rund och fin. Hon vill ju gärna sträcka på sig och dra ut tygeln, men nu bar hon sig faktiskt bra.
 
Jag fick jättemycket beröm efteråt, vilket jag tycker känns väldigt skönt. Jag vill rida Daisy igen, för min ridlärare tyckte att jag hade börjat hitta hennes knappar och det är så roligt när det går bra!
 
Nu måste jag duscha, hörs senare!
 
Wooops, nu var jag lite busig. Jag lånade bilden från Fårdala ridskolas hemsida. (badass)
 
 
//Jenny

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ooooo..... Badass.... NÖRD!

2013-02-05 @ 21:34:14
URL: http://carolinefvs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0