Rädda Djuren

Hejhej!
 
Kort skoldag idag, hade bara två lektioner.
Kollade lite på min mobil och hittade på instagram en bild på en kanin som varnvårdats av barn (de hade klippt av öronen på den och på en annan kanin hade de klippt bort tårna) :'( Lyckligtvis hittades de båda kaninerna och lever nu bra efter att ha adopterats bort.
Personen som lagt upp bilden (@bunnymama) har själv två kaninhanar som hon adopterat, och eftersom jag jättegärna vill ha en kanin letade jag på internet efter kaniner som adopteras bort . Jag vill hellre ha en kanin som man kan hjälpa, än att köpa en kanin från en djuraffär så. Djuraffärer tycker jag inte ska stöttas då de t.ex. säljer alldeles för små burar, till alla djur. Kaniner är ju knappast byggda för att vara i en en bur på inte ens 1m.
 
Nej, om man ska ha kanin ska den vara lös helst hela tiden, och utekaniner blir ofta glömda plus att det bilr väldigt mycket lättare tagna av rodjur ute. Bara om en kanin ser ett rovdjur kan den få väldiga doser av adrenalin som t.o.m. kan leda till död. Lösa innekaniner ska det vara, eller en flock utekaniner i en stor inhängad enligt mig.
 
Tänk bara vad alla skulle säga om man hade en katt eller hund så som de flesta okunniga har kaniner.. D:
 
Det blev ett lite rörigt inlägg, men jag hoppas ni förstår! Det är bättre att adoptera ett djur så att det får ett bra fortsatt liv, än att föda upp nya djur och bara glömma de som haft det dåligt..
 
Lilla Nine när han var jätteliten. R.I.P. 2001 - 2010, juni.
 
 
//Jenny
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Sandin

Fyfan för dom med kaninen alltså :(

2013-02-23 @ 07:32:01
URL: http://nattstad.se/malinsandin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0