Ridning - Globus

Hejheeej
 
Dags att berätta lite om ridningen nu då.
Som jag skrev tidigare hade vi minicaprilli. Jag fick rida Globus. Haha, min ärkefiende. Det gick inte så bra, men inte heller jättedåligt med tanke på att det var Globus.
 
Det var svårt att hålla galoppen i svängarna utan att han genade jättemycket, och om jag höll ut vägen bröt han av till trav. Han är ju inte särskilt pigg om man säger så, därför fick mina ben jobba ganska mycket. Fast när vi skulle trava över några travbommar tände han faktiskt till lite och galopperade några steg. ;)
 
Det är hoppning nästa gång, och jag vill inte vara elak mot Globus, men en häst med lite mer fart i skulle vara roligt då.
Lilla Globen, han försökte bråka i spiltan och blev arg när han inte fick gräva runt i torven när vi skulle gå ut till stallplan. ;)
Han är ändå ganska gullig ibland. ;)
Globus och Justus.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0