Duviluvor

Två söta duvor som kom förbi en snabbis. ;)
 
Dem här dagen har varit bra. Gick direkt hem men insåg att jag glömt hemnycklarna när jag kom fram. Men jag hade tur då blerurk redan var påväg hem, och jag behövde inte vänta länge alls. Det var precis lagom för att jag skulle hinna rensa ur dammen från löv. Imorgon ska jag kanske till träsket för att hämta grodägg (för er som inte redan vet det torkar träsket ut varje år och de flesta ynglena dör då det enda de kan simma i är gelén som skyddar dem innan de kläcks). Man ska egentligen inte röra grodägg, men det är lättare att ta med ägg utan att de skadas än jättesmå yngel i detta fall. Fast vi får ju se. De kanske inte lägger äggen förrän om flera veckor.
 
Jag börjar få ont i huvudet av allt tittande på skärmar. Pappa och jag har haft det skoj genom att kolla på youtube. Haha, katter. De är roliga varelser de. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0