Dag 2 avklarad

Jahapp. Nu var den här dagen också slut.
 
Vi började kl. 09 och slutade 15.30 idag. När vi kom dit var vårt första uppdrag att fånga in Piffen som hade rymt till en annan hage. Piffen har fång och får inte äta gräs, men såklart hade han rumt till den gräsigaste hagen.. Han tyckte det var skitkul att han kunde smita under eltrådarna och in till alla de andra hästarna och han galopperade iväg en bit innan han stannade och gosade med en storhäst. ;) Sen fick vi tidig lunch då det hade spöregnat hela morgonen så vi var ganska blöta.. Några av de andra sakerna vi fick göra var att plocka pinnar och trådar (& annat brännbart) & sen fick vi rida i 70 minuter. :) Jag fick rida Svarten (lite komiskt, för han är mörkbrun och inte svart) och det var roligt. Alla hästarna är ju skogsmullar, så vi fick hålla på rätt mycket med dem för att få bort alla små lerklumpar och gammalt smuts som satt fast i pälsen.
 
Efter ridningen höll vi på lite till, bl.a. gick vi ut med hundar. En av hundarna var helt crazy, snacka om att inte vilja lämna matte. ;)
 
Jag har världens skavsår på min vänstra fot också. Det är minst 4 blåsor fyllda med jag vet inte vad. Nice! Men jag ska inte klaga, det har varit kul på praoplatsen än sålänge.
 
Liten random, men det blev en bild på Ruudi. Har ingen på Svarten än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0