Lille blåmesunge

 
Älskar att såna här småfågelungar ser så jäkla arga ut, precis som att de är missnöjda med allt.  ;) Så söt..
 
AAAWW, hittade den här lille i kaninhuset som vi för några veckor sen gjorde iordning, så söt! Den verkade nyss ha anlänt till platsen för att ta en paus, för jag har inte märkt den förut.. Men jag har inte varit jätteuppmärksam, så jag blev lite orolig eftersom det inte fanns något bo i huset. Den har antagligen ramlat ur sitt riktiga bo, men verkade inte vara skadad. Den bara satt där och väntade. Jag gick därför ut och letade upp en liten larv (?) som jag sedan la vid den. När jag gått in igen såg jag genom fönstret att den sprang och åt upp den. Den hoppade runt i inhägnaden och sedan ut genom gallret. Den kämpade genom gräset och jag blev bara mer och mer orolig för att ingen matade den.
Jag kan ju säga att jag blev väldigt lättad när jag såg båda föräldrarna komma och ge den mat, det var väldigt skönt att se!
Vet inte exakt var den är nu, och det tänker jag inte ta reda på heller. Ju mindre jag stör desto bättre. ;)
 
För er som undrar använde jag mitt 75-300mm när jag fotade bilderna ovan. Det var för att inte komma för nära och göra den stressad. Det är därför de är lite brusiga i bakgrunden. Måsta skaffa mig ett ljusstarkare zoom!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Awwie, så söt! Visste inte att blåmesungar var så helblå.. =)

2013-06-11 @ 21:45:46
URL: http://jennyochjag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0