Björkängs gård - dag 1

Jag blev upphämtad av Amanda E.K. på förmiddagen och så åkte vi i knappt 2 timmar tills vi kom fram till en pizzeria där vi mötte lite andra kompisar. Det var Malin, Carlo, Amanda, m.fl. Vi åt lite och sedan for vi iväg till gården.
 
Björkängs är en jättefin gård, och jag skulle tillsammans med mina kompisar sova i "lilla stallet" (det har tidigare varit ett stall, men har byggts om till ett hus eller vad man ska säga) & 4 andra som jag inte kände sen tidigare - Tove, Elin, Gabriella & Hanna. :P Vi packade upp lite grejor och sedan samlades vi i matsalen där vi fick reda på vilka hästar vi skulle få rida. Jag fick rida Akilles, en D-ponny, skimmel, född 04.
 
Den här dagen hade vi bara ett ridpass, och det var lite kortare eftersom det bara var för att kolla att alla hästar passade. Jag var inte helt nöjd om jag ska vara ärlig, för Akilles är slö och jag hade velat ha en liiiite piggare häst. Men jag fortsatte ändå. Han är ju så söt och gosig. ;)
 
Kommer inte ihåg allt som hände de första dagarna då allt smälter ihop. Men jag minns att det var roligt varje dag, och jag ska definitivt på ridläger nästa år. :D
 
Akilles, rullande precis efter att ha fått komma ut i hagen igen. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0