Ridningen

Hejsan!
 
Ridningen idag gick bra. Det var hoppning på ca 75cm, och jag fick rida Lady. :)

Det var bara två hinder som var placerade på mitten av långsidorna, men det var trav och galoppbommar framför dem. Lady tyckte det var himla roligt och blev väldigt pigg när man fattade galopp. ;)
 
Jag fick både beröm för mina händer och min sits, och att jag följde med i hoppen när hon blev lite osäker, vilket hon är i hoppningen.
Annars var Lady snäll att sköta och klä på och av.
 
Efter lektionen skulle pappa komma och hämta mig, men han blev försenad i en timme, så jag gick runt och gosade med alla hästarna sålänge. Dingo gillade min jacka väldigt mycket och tyckte det var så roligt att suga på "handtagen" till dragkedjorna, vilket ledde till att jag nu inte har lika många "handtag" kvar som när jag gick in till honom... o_O
 
Jag hade inte med mig kameran, vilket var lite synd då jag var i stallet så länge, men här är iallafall två bilder på när mamma red igår för första gången (Om man räknar bort en turridning förra året i skogen) sen 2006.
Ridläraren tyckte det var kul att mamma började rida igen, i samma grupp som hon red i innan hon slutade. ;)
 
//Jenny, dags för läsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0