ridning - Daisy

Hellu!
Jag gick hem till mamma igår efter skolan som vanligt på tisdagar. Vid halv 5 åkte jag till stallet och där fick jag se att jag skulle rida Daisy. :) Jag har bara ridit henne en eller två gånger, och den senaste gången har jag för mig att det gick bra.
 
Vi hade sitsträning och ställning, så vi jobbade mest på volterna.
Claudia tyckte att det gick bra, men hon tyckte det skulle bli ännu bättre om jag inte var "för snäll" med ytterhanden.
Hon berömde även för att jag kände när hon försökte testa och att jag inte lät henne göra som hon ville. Hon ville t.ex. inte vända över när det blev ont om plats.
 
Jag tyckte faktiskt det kändes rätt bra och det var ett tag sedan det gjorde det, så jag är någorlunda nöjd iallafall. ;)
 
Nu ska jag göra mig klar och gå till skolan. Ha det bra!
HEHE, en jättegammal bild på Daisy som jag hittade på mobilen...
 
 
//Jenny
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0