Ridning - Business

Hej igen!
Kom nyss hem från stallet, och idag fick jag rida Business. :)
Vi hade inte någon specifik uppgift, utan vi red runt i alla gångarter och gjorde lite bakdelsvändningar. (jag failade först för jag gjorde en framdelsvändning HAHA). Jag har, som jag nämnt tidigare, jättesvårt att göra halt på Business. Jag vet inte riktigt varför men jag kan knappt få honom att stanna oavsett hur många förhållningar & eftergifter jag gör. Övning. ;)
 
Vi galopperade lite på volterna också, och i höger varv gick det inte så bra att hålla igång. Fattningarna blev ok men han bröt av ganska snabbt. I andra varvet gick det däremot bättre. Han höll igång bra ända tills det blev för dåligt avstånd. Måste bara tillägga att han har världens mjukaste galopp, jättehärlig verkligen!
 
Sammanfattat var väl det här ridpasset medelbra. Lite knepigt betyg, men det var ju inte mitt sämsta ridpass i alla fall.
 
 
Ett par gamla bilder på Business som jag visat förut.
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0