Ridning - Lakej (Snow)

Hejhej!
Kom på att jag inte hade skrivit om ridningen i tisdags, men det hände inte så mycket så jag kan ta det lite kort.
Vi hade uteritt och man fick själv välja vilken häst man skulle ha. Jag valde Snowberry, såklart. Det var en ganska odramatiskt ritt och fastän Snow brukar hoppa jättemycket över diken m.m. tänkte hon denna gång mer på gräs än hopp.
 
Idag då.
Vi hade teknikbana och jag fick rida Lakej. Ahaha, jag vet fortfarande inte hur man göra öppna och sluta eftersom jag endast haft snabbgenomgångar under ridpassens gång. Jag vet ju vad det är, men jag vet inte hur jag ska göra haha. Lär mig väl snart.
 
Vi vände rätt upp och gjorde skänkelvikning på rakt spår i mitten av ridhuset sen när vi kom ut på spåret igen red vi öppna/sluta på de olika långsidorna eller galopp på kvartslinjen.
 
Jag kan inte säga att det kändes bra. Han blev lite förböjd i skänkelvikningarna tyckte jag och ja.. öppna/sluta är jag totalt värdelös på, men min ridlärare tyckte jag red honom jättebra, och det är jag nöjd över såklart! :)
Har ingen ny bild på Snow, och ingen bilder ö.h.t. på Lakej, därför blev det en bild på Afens från i vintras. :)
 

Kommentarer
Postat av: Hanne :)

Snart ska du se att öppna och slutorna "lossnar", kämpa på! ;)

Svar: Ehehe, jag hoppas på det i alla fall! Tackar! :D
Jenny Lundgren

2013-05-31 @ 13:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0