Ridning - Business

Hejhej igen!
 
Idag fick jag rida Business. Gillar honom, fast jag har alltid så svårt att stanna honom....
Övningen var WE igen och det var samma bana som förra gången. Jag vet inte riktigt vad jag ska sätta för betyg på denna lektion, för det var så neutralt.
En rolig sak jag har märkt, bara under den korta tiden jag har ridit på Vendelsö, är att skänkelvikningar (som jag var väldigt dålig på när jag började) nu är en av de övningar jag gör bäst. Jag tycker det är jättekul! :D
 
Resten av övningen då.. Det var lite problematiskt att stanna vid bordet och låtsas plocka upp något från det, för han ville först och främst inte stå still. Sen när jag gjorde halt behövde jag rygga eftersom han hade gått för långt fram och då tog han typ hundra steg fram och tillbaka. xD Fast de andra gångerna gick det någorlunda bra. Det gick inte att ställa så bra i traven i hans starka varv, han ville bara springa och kom ikapp de framför. Fast det är ju jag som har dålig koll. Men hans galopp, den är ju världens mjukaste. Så härlig!
 
Nästa vecka är det teknikbana, och då ska vi vara ute om det blir vackert väder. :) Efter det är det endast en gång kvar innan terminen är slut. Tiden går snabbt!
 
Ovisad & gammal bild på Business. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0