Ridning - Snowberry

 
Tjo!
 
När jag kom till stallet var det bara kryss på vilka hästar som skulle vara med på lektionen. Jag såg att Snow skulle vara med och gjorde därför iordning henne eftersom man fick välja. När vi samlades fick man själv säga vilken häst man ville rida, och ja, hehe. Jag antar att ni kan gissa vem jag valde. Som tur var det bara jag som valde Snow, och då blev jag ju såklart väldigt lycklig. :D
 
Hästarna har inte ridits förra veckan eftersom det har varit teorivecka, & jag var den första som red henne efter vilan. Det var en ganska pigg ponny..
 
Vi hade ju iallafall Working Equtation och innan vi började med övningarna red vi på helt långa tyglar med en hand ett tag. Då var Snow väldigt duktig och fin och vi fick massa beröm. När vi sedan började med WE blev hon livrädd för allt. Den första stationen vi gav oss på var "bron" och den var skitläskig tydligen. Hon fick nosa på den och vi cirkulerade lite runt den, men över ville hon inte gå. Vi gick då till en kvadrat av liggande bommar som man skulle vända i. Det gick perfa, och sen var det en åttvolt som gick lite snabbare än väntat. Men det gick ändå hyfsat. Tjuren som man ska rida (helst i galopp) mot med "lans" var en station som jag inte försökte mig på över huvud taget. Jag red bara förbi då Claudia sa att det inte skulle gå. HEHE.
 
Andra gången på bron fick jag hjälp av Claudia. Hon försökte leda över Snow, men så fort hon satte hovarna på och hörde att det inte var ett likadant ljud som när man gick på sanden, blev hon skräckslagen och for iväg några meter. Men det gick bra sen. Det hände inte så mycket efter det förutom att jag skulle trava förbi tjurstationen och då började hon trava som bara den och sen ramlade hon över i galopp och jag fick göra en minivolt så hon nästan välte för att hon skulle sakta av. HAHA, jag tror hon var lite överpigg och hittade på lite egna saker för att hon skulle få en anledning till att springa. ;)
 
Det var jättelänge sen jag fick rida Snowberry, så jag bryr mig inte om att hon var rädd för allting, hon är ändå sjukt rolig att rida och jag längtar redan till nästan gång. Det blir sidvärts och vi skulle ha samma häst då som nu.
 
Haha, en hel bibel av ett enda ridpass. Undra hur många som orkar läsa allt. x)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0