Ridning - Picco VIII

Hejhej!
 
Bloggar bara lite snabbt om ridningen innan jag måste avsluta.
 
Jag fick rida Picco idag, vilket var väääldigt länge sen. Det enda jag kommer ihåg riktigt om honom är att han är stark.
Idag var han både pigg och stark, och vi red ju barbacka vilket gjorde det lite svårt i traven när han ville öka. Det blev inte så mycket fokuserande på skänkelvikningarna, utan mer tänkande på att han skulle lugna sig. Det tog ett tag innan han fattade vad han skulle göra, men efter det gick det hyfsat bra några gånger iallafall.
 
Precis i början var Picco mjuk och då var det ju självklart enklare för mig att vara mjuk, eller kanske tvärt om. Men nån stans i mitten av lektionen blev han väldigt snabb och han ville verkligen inte göra halt. Fick rida in i väggen några gånger, HEHE. Det blev ju skumpigare i ökningen vilket gjorde att jag ville rida lätt, men då ökade han bara ännu mer, så det blev en lektion helt sittandes.
 
Detta var första gången jag red barbacka på en lektion, så det kändes ändå OK. ;)
 
Nu måste jag dra mig till sängen. En ny dag väntas. God natt!
 
En trött Picco VIII & en trött Erasmus som jag fotade för ett tag sen. ;')
 
 
//Jenny

Kommentarer
Postat av: Cathie

Okej, det vet jag inte vad det är :P Jag använder mig av Photoshop, där kan man förminska bilderna bra, fast behålla kvalitén :)
Vilken härlig bild! :)

2013-03-06 @ 09:48:06
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0