På Gotland

Bild 1. tror jag ni kan lista ut vad den föreställer... Bild. 2 gråtrut. Bild 3 & 4 havssörn.
 
Tjaaaa
 
Idag steg jag upp strax innan 6 och gjorde mig klar samt åt frukost. Vid 7 åkte jag och pappa till Nynäshamn, och det var en aning köigt. Trots det fick vi en av de bästa platserna att ställa bilen på, för vi fick köra av först efter den långtråkiga båtresan.
 
När vi kommit fram till min farmor och farfar i Slite fikade vi med våfflor och sen gick jag och pappa ut på en promenad till "7 strömmar". Det finns väldigt mycket fåglar där (hehehehe, hoppas ni inte har något emot fågelbilder) så jag fotade tills batteriet i kameran hade laddats ur... Fast till mitt försvar var den inte fullt laddad när jag började, så det blev faktiskt bara drygt 100 bilder. :o
 
Jag blev lite fascinerad över de två stora örnarna som var där (jag brukar mest se duv- och sparvhökar). Den ena satt bara på isen som en stor mörkbrun klump, medan den andra svävade högt upp på himlen . (Det såg skitkul ut när vissa änder skulle flyga, för det var så båsigt att de bara behövde fälla ut vingarna och så blåste de iväg) HEHE.
 
Jag kommer komma hem på måndag förmiddag, om jag inte redan sagt det, och då ska jag hämta upp Alicias kanin och vara kaninvakt ända till söndag. Det är inte helt uppgjort än, men hoppas det blir av för det skulle vara väldigt roligt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0