Paddor i gräsmattan?

 
En lite underlig sak jag har märkt, det är att småpaddor campar i vår gräsmatta. Jag och pappa jonglerade ute förut, och helt random kom det förbi två stycken minisar. Från ingenstans till rakt framför oss. Det var samma sak igår. Jag letade faktiskt lite efter dem, hittade ingen. Men efter att ha gått på samma 5 meters-sträcka i 10 minuter så bara dök en av dem upp. Haha!
 
Det måste vara ganska jobbigt att ta sig fram i gräset, fast ändå rätt kul. Jag menar, det kan ju liksom bara hoppa upp på en blomma och chilla (ungefär som på bild nr 2). :D Fast med alla galna koltastar som race-ar runt i trädgården kanske det inte är ett så bra alternativ... Om man inte är ute efter ett kort liv såklart. Hmm...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0