Ridningen

Heej
 
Ridningen idag gick inte alls bra. D:
Jag fick ju rida Lady, och vi hade markarbete. Hon var faktisk väldigt taggad över bara bommar..
Vi skulle bl.a. galoppera över en bom samt bryta av till trav i någon meter och sedan upp i galopp igen för att rida över nästa bom. Det ville inte Lady kan jag säga! Hon sprang och sprang. Jag fick oftast ingen galopp efter traven, men en gång galopperade hon utan något avbrott.. :S Där det inte fanns bommar gick det ganska bra. Hon sökte sig ner med huvudet och slappnade av. Hon är ju ganska spänd av sig. Men som sagt, det var lite trångt mellan bommarna och det gjorde så att det blev lite jobbigt för både mig och henne.
 
Jag känner att det inte går bra nu när det gäller ridningen. Jag har ju ridit Lady 3 gånger efter varandra, och det har inte gått särskilt bra någon av gångerna. Det är synd för jag gillar Lady.. Men hon är iallafall snäll att sköta. ;)
 
På torsdag är det ridning igen. Hoppas det går en aning bättre då. Det blir ju andra gången i den nya gruppen. :)
 
Hehe.. En gammal bild på Snowberrys öga. Det var länge sen jag red henne.. :o
 
 
//Jenny
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro - en emo/scene bloggerska

Fin blogg :) Allt bra idag? :) Kramisar Carro

2013-01-22 @ 20:12:35
URL: http://quiethell.myshowroom.se/
Postat av: Carro - en emo/scene bloggerska

Sv; Allt bra här med ^^ Några planer inför resten av veckan? :) Kramisar Carro

2013-01-22 @ 20:26:57
URL: http://quiethell.myshowroom.se/
Postat av: Caroline

Sv: Ahaaaaaaaa..... :3

2013-01-22 @ 21:07:37
URL: http://carolinefvs.blogg.se
Postat av: Emelie

fina bilder du tar! :)
allt bra? :D

2013-01-22 @ 21:47:34
URL: http://nattstad.se/anderssonemelie
Postat av: Hanne :)

Det kan ta ett tag att "hitta knapparna" på en häst, särskilt på en ridskolehäst som går med flera andra ryttare, men det är bara att kämpa på! :3

Svar: Japp, ska försöka! ;)
Jenny Lundgren

2013-01-23 @ 07:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0