Ridning - Erasmus

Hej vänner!
 
Jag hann inte blogga igår. Anledningen var att efter ridningen igår startade jag och pappa en vild jag på semlor, och sen åkte och hämta blerurk hos Edvin (som bor väldigt långt bort). När vi om hem strax efter 8 åt vi middag, och sen var jag tvungen att duscha (fast jag badade egentligen, hehe..) När jag var klar med allt var klockan rätt mycket, så det blev varken plugg eller bloggande.
 
Ridningen igår då. Jag fick rida Erasmus och vi hade förvänd galopp. Erasmus är inte den piggaste hästen i stallet, han är ganska slö.

Den första övningen var bara att rida i en svag båge på ena långsidan, och det gick bra. Det var bara någon gång i början han bröt av.
Den andra gången red vi som ett S i två större bågar över "hela" ridhuset (vi brukar inte rida över hela ridhuset, vi skär av vid en dörr) och det orkade inte Erasmus. Han bröt av varenda gång precis när man kommit över till den andra bågen.
 
Efter fick vi reda på att vi skulle ha samma häst nästa gång, och då är det markarbete. På markarbetet har man alltid samma häst som på hoppningen, så jag kommer förmodligen få rida honom två gånger till. Jag hade önskat en häst med lite mer fart i under hoppningen egentligen. Men min ridlärare sa att jag red honom bra, och att det inte var mitt fel att han inte galopperade hela vägen. Det var han som var för slö och inte orkade..
 
Han var hyfsat snäll i spiltan iallafall. Det står att han är lite arg (även fast han är så söt) men han gjorde inte så mycket. Han viftade med huvudet för att försöka bitas, men det var mer som ett hot än någon "fara".
Kolla så söt han är. ;)
 
 
//Jenny
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0