Ridning - Erasmus

 
Hejhej!
 
Ridningen idag var kul, men väldigt jobbig.
Vi hade markarbete och skulle för det mesta rida utan stigbyglar.

I början travade vi över två upphöjda bommar med en liggande bom imellan, och då använde vi stigbyglarna. När vi fått känna på hur hästarna var skulle vi lägga stigbyglarna i kors framför sadeln och rida utan. Det var väldigt jobbigt med Erasmus då man måste skänkla - så han inte bryter av, hålla ut vägen mycket - så han inte går förbi hindret, och sen hålla sig uppe i lätt sits.. HAHA, jag dog.
 
Nej, men det gick faktiskt över min förväntan! Jag trodde det skulle gå sämre eftersom han är så slö, men vi fick beröm många gånger under lektionen och Claudia tyckte att jag skulle vara nöjd. :)
 
Aaaw, Spot och Erasmus. ;)
 
 
//Jenny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0