Ridning - Snowberry

Bilden fotade jag för några veckor sen. Söta Snowberry. ;)
 
Precis som överskriften lyder fick jag rida Snow idag igen. YAY!
Vi hade rakriktning & böjning och det gick mycket bra, eller det kändes så i alla fall.
Hon var väldigt seg i skritten, men traven gick jättebra. Övningen var att rida rakriktat på lång- och kortsidorna och sedan göra volter i hörnen. I skritt och trav gjorde vi lite mindre volter i varje hörn, i galopp gjorde vi lite större volter i två av hörnen. Hon ville inte riktigt galoppera på volterna i vänster varv (det är hennes starka sida men hon bröt av när jag försökte ställa henne... ) men i höger varv gick det mycket bättre.
 
Jag är som sagt mest nöjd över traven. Den kändes stadig och det var lätt att hitta takt och få en bra sits. :)
 
Nästa vecka är det barbacka tempoväxlingar, och då ska jag få rida Snowberry för femte gången på raken. Yippie! :D

Kommentarer
Postat av: amanda

Kolla gärna in min nya blogg, http://mobergamanda.blogg.se Uppdaterar bland annat om inridningen utav min ungponny!

2013-04-09 @ 20:30:27
URL: http://mobergamanda.blogg.se
Postat av: Caroline

Hahah hur är det med hästkunskapen, Jenny? Inte konstigt att de var svårare med galoppen i vänster varv, eftersom att då börjar hon galoppera med sitt svaga bakben! ;) Hahahah LOOOOL!!!!!
(Inta alls trött, nejnej....)

2013-04-09 @ 20:30:35
URL: http://carolinefvs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0