Ridning - Snowberry

Hellu!
 
Ska berätta lite om ridningen igår.
Jag hade mina nya ridstövlar och det kändes bra. Man fick rida barbacka om man ville och visst ville jag det! Det var ju femte gången på raken nu som jag red Snow. I början kändes det som att jag skulle glida av för att skinnet på hennes rygg var så löst (HAHA) men efter halva lektionen kändes det nästan som att jag satt i en sadel. Det var kul! Övningen var tempoväxlingar och det gjorde vi i början bara lite på fyrkantspåret i skritt och trav, men sen red vi in på volterna och skulle först skritta med så små steg som möjligt på hela volten bortsett från mellan två koner. Samma sak gällde i trav och galopp. Det gick bäst i trav, men galoppen var helt okej. Skritten var lite seg, det blev ingen riktig skillnad på ökningen och minskningen. xD
Stundtals var hon fin (hon är ju alltid fin, men ni fattar) iallafall, och det kändes hyfsat bra.
 
Sannolikeheterna att jag får rida Snow nästa vecka också är i princip 0, men man kan ju alltid hoppas!
Haha, gud så tråkig jag är.. ↑ Bilden är delsvis från google. xD
Visad bild, fast denna är beskuren. :P
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0